Om meerdere redenen blij met extra woongenot

donderdag 3 oktober 2019

Voor Astrid de Pagter zijn er meerdere redenen om haar woning stapsgewijs te laten voorzien van nieuw glas. Ze is er zo’n tien jaar geleden mee begonnen, bij de voordeur. “Dat is sierglas en vooral geplaatst omdat ik het mooi vind. Daarna is Snepvangers Glas in fases vooral isolerende nieuwe ramen gaan zetten.”

“Ik woon hier nu drieëntwintig jaar”, vertelt Astrid. “Dat blijft ook nog wel even zo. Het is heerlijk wonen aan de Artemislaan. Een grote tuin, veel groen. Lekker rustig ook, zeker nu m’n huis steeds beter geïsoleerd raakt.” Het geplaatste HR ++ isolatieglas houdt namelijk veel geluid tegen, heeft ze al gemerkt toen het aan de achterzijde was aangebracht. Er is best veel verkeer in de buurt en dat lawaai blijft voortaan buiten. “Voorheen stonden de ruiten soms te rammelen in de sponningen als er vrachtverkeer voorbij kwam. Daar ben ik nu ook vanaf.”

Besparen op stookkosten

De geluidswerende eigenschappen zijn niet het enige voordeel van een isolerende oplossing als dit. “Ik merkte het meteen nadat hier achter dat nieuwe glas erin zat. Het scheelde zelfs toen al stookkosten en dat wordt natuurlijk nog veel beter, nu ook de voorzijde van de woonkamer gedaan is. De warmte blijft veel langer in huis dus de kachel hoeft niet zo snel en vaak aan. Je voelt zelfs geen kou meer als je je hand op het glas legt aan de binnenzijde, ook niet als het buiten serieus fris is.”

Ze kwam zelfs al tot de ontdekking dat op de ramen in de buurt van de keuken geen condens meer komt te staan als er wordt gekookt. “Fijn is natuurlijk tevens de wetenschap dat de waarde van je woning serieus toeneemt als die beter is geïsoleerd. Ik ben alleen al daarom van plan om het hier niet bij te laten. De bovenverdieping komt hierna aan de beurt.”

Of ze dan opnieuw Snepvangers Glas belt? “Jazeker! Ik ben héél erg tevreden. Je krijgt netjes een offerte, nadat er iemand is komen kijken naar wat de mogelijkheden en beste oplossingen zijn. En als je daarmee akkoord gaat wordt alles op maat besteld.”

Astrid is heel blij met de wijze waarop ze als klant in alles wordt betrokken. “Iedereen is even vriendelijk en je wordt direct per sms op de hoogte gehouden, bijvoorbeeld als er een plaatsingsdatum is gepland. Heel handig allemaal. Als je dan niet kunt bel je even en wordt er snel een nieuwe afspraak gemaakt. Ook als ze het komen plaatsen gaat alles heel vlot, super vriendelijk en professioneel. Bij mij moesten bijvoorbeeld nieuwe deklatten in de kozijnen, omdat dit glas dikker is. Het is allemaal mee besteld met de ramen en is heel netjes geplaatst door Jac en Jelle. Ik ben er echt blij mee.”

Snepvangers Glas medewerkers Jac van Loon (links) en Jelle Hendrickx (rechts) zijn zichtbaar blij met de complimenten. Vakwerk afleveren is natuurlijk leuk en uitdagend, van klanten horen dat ze oprecht tevreden zijn is nóg mooier.